Please use this identifier to cite or link to this item:
http://202.28.34.124/dspace/handle123456789/1365
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | Pradit Wilart | en |
dc.contributor | ประดิษฐ์ วิลาศ | th |
dc.contributor.advisor | Jarernchai Chonpairot | en |
dc.contributor.advisor | เจริญชัย ชนไพโรจน์ | th |
dc.contributor.other | Mahasarakham University. College of Music | en |
dc.date.accessioned | 2021-10-05T15:57:22Z | - |
dc.date.available | 2021-10-05T15:57:22Z | - |
dc.date.issued | 4/5/2020 | |
dc.identifier.uri | http://202.28.34.124/dspace/handle123456789/1365 | - |
dc.description | Master of Music (M.M.) | en |
dc.description | ดุริยางคศาสตรมหาบัณฑิต (ดศ.ม.) | th |
dc.description.abstract | The harp is an important musical instrument in the Isan region. The purpose of this research was to study. 1.To study the techniques of playing the harp from Isan traditional folk artists. 2.To create the harp pattern from the northeastern folk artist. The results of the research showed that 1) The technique of playing the harp from the northeastern folk artist is. Basic harp techniques in musical instruments and Techniques for playing the pattern of the ancient Plearn Lam pattern Lam Plearn applied And applied veils. 2) Create a harp pattern from the northeastern folk artist.Bring techniques. Making sound effects or chorus sounds. Changing the sound ladder.Smooth ejecting. According to the identity of the northeast folk artists.come Creative folk music pattern. For conservation and to be distributed further. | en |
dc.description.abstract | พิณเป็นเครื่องดนตรีที่สำคัญในภาคอีสาน การวิจัยครั้งนี้ กำหนดความมุ่งหมายไว้เพื่อศึกษา 1. เพื่อศึกษาเทคนิคการบรรเลงพิณจากศิลปินต้นแบบพื้นบ้านอีสาน 2. เพื่อสร้างสรรค์ลายพิณจากศิลปินต้นแบบพื้นบ้านอีสาน ผลการวิจัยพบว่า 1) เทคนิคการบรรเลงพิณลายจากศิลปินต้นแบบพื้นบ้านอีสาน คือ เทคนิคการบรรเลงพิณขั้นพื้นฐานเกี่ยวกับเครื่องดนตรี และ เทคนิคการบรรเลงพิณลายลำเพลินโบราณ ลายลำเพลินประยุกต์ และลายเต้ยประยุกต์ 2) สร้างสรรค์ลายพิณจากศิลปินต้นแบบพื้นบ้านอีสาน นำเทคนิค การทำเสียงเสพหรือเสียงประสาน การเปลี่ยนบันไดเสียง การดีดแบบลื่น ตามอัตลักษณ์ของศิลปินต้นแบบพื้นบ้านอีสานมาสร้างสรรค์ลายดนตรีพื้นบ้าน เพื่ออนุรักษ์และเผยแพร่ต่อไป | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Mahasarakham University | |
dc.rights | Mahasarakham University | |
dc.subject | เทคนิค | th |
dc.subject | สร้างสรรค์ | th |
dc.subject | การบรรเลงพิณ | th |
dc.subject | ศิลปินต้นแบบพื้นบ้านอีสาน | th |
dc.subject | Technique | en |
dc.subject | Creative | en |
dc.subject | Play the harp | en |
dc.subject | Northeastern Folk Artist | en |
dc.subject.classification | Arts and Humanities | en |
dc.title | The Creation of Phin Melodies from Isan Senior Artists | en |
dc.title | การสร้างสรรค์ลายพิณจากศิลปินต้นแบบพื้นบ้านอีสาน | th |
dc.type | Thesis | en |
dc.type | วิทยานิพนธ์ | th |
Appears in Collections: | College of Music |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
60012080008.pdf | 4.04 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.