Please use this identifier to cite or link to this item:
http://202.28.34.124/dspace/handle123456789/2119
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | Pichitchai Thiangtham | en |
dc.contributor | พิชิตชัย เที่ยงทำ | th |
dc.contributor.advisor | Montree Wongsaphan | en |
dc.contributor.advisor | มนตรี วงษ์สะพาน | th |
dc.contributor.other | Mahasarakham University | en |
dc.date.accessioned | 2023-09-07T11:13:25Z | - |
dc.date.available | 2023-09-07T11:13:25Z | - |
dc.date.created | 2023 | |
dc.date.issued | 17/6/2023 | |
dc.identifier.uri | http://202.28.34.124/dspace/handle123456789/2119 | - |
dc.description.abstract | This research is intended 1) to prove the efficiency of the child rights learning activity via using role play and gamification techniques to pass the learning criteria 80/80 2) to measure the social skills effectiveness index value of learning in child rights via using role play and gamification techniques which help to improve the social skills of the primary grade 5 students 3) to measure the social skills effectiveness index value of learning in child rights via using role play and gamification techniques which help to improve the learning achievement of the primary grade 5 students. This research is applied to 12 primary grade 5 students of Sa-ard Prachasan School in the 2nd semester of the year 2022 as the sample. Research tools which were used to collect the data are learning on child rights via using role play and gamification techniques, social skill assessment from and child rights learning achievement test. And the researcher analyzed the data by percentage, average and standard deviation. As the result of the research, the researcher found that 1) The learning in child rights via using role play and gamification techniques show the process efficiency (E1/E2) is equal to 89.26/93.26 2) The effectiveness of learning activities index value on the child rights learning which support the social skills of the primary grade 5 students between before and after learning is equal to 0.90 3) The effectiveness of learning activities index value on the child rights learning which support the learning achievement of the primary grade 5 students between before and after learning is equal to 0.83 | en |
dc.description.abstract | การวิจัยในครั้งนี้มีความมุ่งหมายเพื่อ 1) เพื่อหาประสิทธิภาพกิจกรรมการเรียนรู้เรื่อง สิทธิเด็ก โดยใช้บทบาทสมมติร่วมกับเทคนิคเกมมิฟิเคชั่น ให้เป็นไปตามเกณฑ์ 80/80 2) เพื่อหาค่าดัชนีประสิทธิผลของกิจกรรมการเรียนรู้เรื่อง สิทธิเด็ก โดยใช้บทบาทสมมติร่วมกับเทคนิคเกมมิฟิเคชั่น ที่ส่งเสริมทักษะทางสังคมของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 3) เพื่อหาค่าดัชนีประสิทธิผลของกิจกรรมการเรียนรู้เรื่อง สิทธิเด็ก โดยใช้บทบาทสมมติร่วมกับเทคนิคเกมมิฟิเคชั่น ที่ส่งเสริมผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 โดยจัดกิจกรรมการเรียนรู้กับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 โรงเรียนสะอาดประชาสรรพ์ สพป.กาฬสินธุ์ เขต 1 ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2565 จำนวน 12 คน เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บรวบรวมข้อมูล ได้แก่ แผนการจัดการเรียนรู้ แบบประเมินทักษะทางสังคม แบบทดสอบวัดผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนรู้เรื่อง สิทธิเด็ก วิเคราะห์ข้อมูลด้วย ร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลการวิจัยพบว่า 1) กิจกรรมการเรียนรู้เรื่อง สิทธิเด็ก โดยใช้บทบาทสมมติร่วมกับเทคนิคเกมมิฟิเคชั่น มีค่าประสิทธิภาพ (E1/ E2) เท่ากับ 89.26/93.26 2) ค่าดัชนีประสิทธิผลของกิจกรรมการเรียนรู้เรื่อง สิทธิเด็ก โดยใช้บทบาทสมมติร่วมกับเทคนิคเกมมิฟิเคชั่น ส่งเสริมทักษะทางสังคมของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 ระหว่างก่อนเรียนและหลังเรียน มีค่าเท่ากับ 0.90 3) ค่าดัชนีประสิทธิผลของกิจกรรมการเรียนรู้เรื่อง สิทธิเด็ก โดยใช้บทบาทสมมติร่วมกับเทคนิคเกมมิฟิเคชั่น ส่งเสริมผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 ระหว่างก่อนเรียนและหลังเรียน มีค่าเท่ากับ 0.83 | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Mahasarakham University | |
dc.rights | Mahasarakham University | |
dc.subject | การจัดการเรียนรู้โดยใช้บทบาทสมมติร่วมกับเทคนิคเกมมิฟิเคชั่น | th |
dc.subject | ทักษะทางสังคม | th |
dc.subject | เทคนิคเกมมิฟิเคชั่น | th |
dc.subject | ค่าดัชนีประสิทธิผลของกิจกรรมการเรียนรู้ | th |
dc.subject | Learning management via role play and gamification techniques | en |
dc.subject | social skill | en |
dc.subject | gamification techniques | en |
dc.subject | the effectiveness of learning activities index value | en |
dc.subject.classification | Social Sciences | en |
dc.subject.classification | Education | en |
dc.title | The Learning Activity Development via the Role Play and Gamification Techniques Learning to Improve Social Skills and the Learning Achievement on Citizenship Learning of the Primary Grade 5 students | en |
dc.title | การพัฒนากิจกรรมการเรียนรู้โดยใช้บทบาทสมมติร่วมกับเทคนิคเกมมิฟิเคชั่น ที่ส่งแสริมทักษะทางสังคมและผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนรู้วิชาหน้าที่พลเมือง ของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 | th |
dc.type | Thesis | en |
dc.type | วิทยานิพนธ์ | th |
dc.contributor.coadvisor | Montree Wongsaphan | en |
dc.contributor.coadvisor | มนตรี วงษ์สะพาน | th |
dc.contributor.emailadvisor | montree.v@msu.ac.th | |
dc.contributor.emailcoadvisor | montree.v@msu.ac.th | |
dc.description.degreename | Master of Education (M.Ed.) | en |
dc.description.degreename | การศึกษามหาบัณฑิต (กศ.ม.) | th |
dc.description.degreelevel | Master's Degree | en |
dc.description.degreelevel | ปริญญาโท | th |
dc.description.degreediscipline | Curriculum and Instruction | en |
dc.description.degreediscipline | ภาควิชาหลักสูตรและการสอน | th |
Appears in Collections: | The Faculty of Education |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
64010588011.pdf | 6.8 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.