Please use this identifier to cite or link to this item: http://202.28.34.124/dspace/handle123456789/2262
Title: Constructing the Neo Miao Drama in Modern Chinese Cultural Society
การประกอบสร้างนาฏกรรม Neo Miao ในสังคมวัฒนธรรมจีนสมัยใหม่
Authors: Rong Hu
Rong Hu
Ourarom Chantamala
อุรารมย์ จันทมาลา
Mahasarakham University
Ourarom Chantamala
อุรารมย์ จันทมาลา
ourarom.c@msu.ac.th
ourarom.c@msu.ac.th
Keywords: การประกอบสร้าง
สังคมวัฒนธรรม
จีนสมัยใหม่
Construction
Cultural Society
Modern Chinese
Issue Date:  24
Publisher: Mahasarakham University
Abstract:      The objectives of this research were 1) to study the structure of the Miao folk dance, and 2) to construct an artificial dance of the Khan dance in the context of modern Chinese culture. The subjects used in this study were 1. Yang Bingfang and Mr. Yang Bingfu, who inherited the Lusheng dance in Nanmeng Qiandongnan Village, Guizhou Province. 20 people were listened to. The tools used in the research were structured interview form      The results showed that 1) Dance in the traditional form of dance was divided into 3 categories according to the rhythmic form of the dance. Mainly two steps on the left. and to the right of the second stroke and movement to the left and right The dance has a fusion of modernism. There are two types: four-stroke and six-stroke. Part of the characteristics of Karadison dance is complexity and speed. 2) The creation of any art is the result of inheritance and development. Especially history. In addition, the development of society in different eras. It also affects cultural creativity as well. This influence directly led to the unique personality and ideological content of the work. Individual political and economic changes may lead to changes in the views of creators, so this concept is open. and contemporary Chinese culture is influenced by foreign cultures. The original concept took effect and began to change.
     การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) เพื่อศึกษาโครงสร้างการรำแคนของชนชาติ Miao 2) เพื่อประกอบสร้างนาฏยประดิษฐ์ของรำแคนในบริบทวัฒนธรรมจีนสมัยใหม่  กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยได้แก่  1. Yang Bingfang และ Mr. Yang Bingfu ผู้สืบทอดการเต้นรำ Lusheng ในหมู่บ้าน Nanmeng Qiandongnan จังหวัด Guizhou โดยทำการเลือกกลุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง (Purposive sampling) และผู้ให้บริการข้อมูลทั่วไป เช่น สุ่มสัมภาษณ์กับผู้ฟัง 20 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยได้แก่ แบบสัมภาษณ์ชนิดมีโครงสร้าง       ผลการวิจัยพบว่า 1) การเต้นรำในรูปแบบของการเต้นรำในรูปแบบดั้งเดิมของการเต้นรำจะถูกแบ่งออกเป็น 3 ประเภทตามรูปแบบจังหวะการเต้น โดยหลักสองขั้นตอนทางด้านซ้าย และทางด้านขวาของจังหวะสอง และการเคลื่อนที่ไปทางด้านซ้ายและด้านขวา การเต้นรำมีการรวมตัวกันของการผสมผสานระหว่างสมัยใหม่ โดยมีสองประเภทคือ สี่จังหวะ และหกจังหวะ คุณสมบัติส่วนหนึ่งของการเต้นรำคาราดิสันคือความซับซ้อน และรวดเร็ว 2) การสร้างสรรค์งานศิลปะใด ๆ เป็นผลมาจากการสืบทอดและการพัฒนา ปัจจัยก่อรูป ได้แก่ สภาพแวดล้อมทางวัฒนธรรมและประวัติศาสตร์โดยเฉพาะ นอกจากนี้ การพัฒนาสังคมในยุคต่างๆ ยังส่งผลต่อความคิดสร้างสรรค์ทางวัฒนธรรมอีกด้วย อิทธิพลนี้โดยตรงนำไปสู่บุคลิกภาพที่เป็นเอกลักษณ์และเนื้อหาเชิงอุดมคติของงาน การเปลี่ยนแปลงทางการเมืองและเศรษฐกิจส่วนบุคคลอาจนำไปสู่การเปลี่ยนแปลงในมุมมองของผู้สร้าง ดังนั้น แนวคิดนี้จึงเปิดกว้าง และวัฒนธรรมจีนร่วมสมัยได้รับอิทธิพลจากวัฒนธรรมต่างประเทศ แนวคิดดั้งเดิมได้รับผลกระทบและเริ่มเปลี่ยนแปลง
URI: http://202.28.34.124/dspace/handle123456789/2262
Appears in Collections:Faculty of Fine - Applied Arts and Cultural Science

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
63010652012.pdf5.27 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.