Please use this identifier to cite or link to this item: http://202.28.34.124/dspace/handle123456789/2535
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorTanattha Cheunsukonen
dc.contributorธนัฎฐา ชื่นสุคนธ์th
dc.contributor.advisorThanadol Phuseeriten
dc.contributor.advisorธนดล ภูสีฤทธิ์th
dc.contributor.otherMahasarakham Universityen
dc.date.accessioned2024-08-28T11:45:52Z-
dc.date.available2024-08-28T11:45:52Z-
dc.date.created2024
dc.date.issued11/1/2024
dc.identifier.urihttp://202.28.34.124/dspace/handle123456789/2535-
dc.description.abstract         The research investigates the communicative language Teaching (CLT) management with word games to promote English speaking skills for the sixth-grade students.It is a learning activity that focuses on students' ability to develop English speaking skills. In parallel with learning within the classroom, the teacher has organized language learning activities for communicative language teaching (CLT), which include vocabulary games. In order for students to learn appropriately through activities, students can communicate, express themselves, and learn vocabulary with the teacher controlling the situation and activities in the classroom. Students can apply the knowledge and skills they have acquired in their daily life. The purposes of this study are three-fold: 1) To study the effectiveness of the communicative language teaching (CLT) methodology, with word games in lesson plans for sixth-grade students, which had their efficiency of the set criteria of 75/75 2) To compare speaking abilities before and after learning communicative language teaching (CLT) management through word games. 3) To study the satisfaction of sixth-grade students with an activity that teaches communicative language teaching (CLT) management with word games.            The sample group used in this study was students in Grade 6/1 primarily, Semester 2, Academic Year 2022, Maha Sarakham Rajabhat University Demonstration School. Under the Office of the Higher Education Commission, a total of 30 people were obtained from Cluster Random Sampling. There are three types of tools used in research: 1) Tools used in organizing teaching and learning activities 1.1) Lesson plans with language learning activities for CLT communication, including vocabulary games, 12 plans, 1 hour per plan, total 12 hours 1.2) English word games. 2) English speaking skills test It is a practical measurement model. It is a speaking test, Rubric Score type, 20 questions, 20 points. 3) Assessment of satisfaction with the organization of communicative language teaching (CLT) activities, including word games. It is a rating scale with 5 levels, 10 questions, 10 points.             The research findings were as follows: 1) Plan for developing language learning activities for communicative language teaching (CLT), including vocabulary games. To promote English speaking skills of Grade 6 students had an efficiency of 83.61/77.50, which was in line with the specified criteria. 2) Grade 6 students focus on teaching English as the main focus, developing language learning activities for the communicative language Teaching (CLT) management with word games, studying word games for teaching English speaking skills as the main focus of speaking English after high school. than before studying, with statistical significance at the .05 level 3) Satisfaction of Grade 6 students after receiving communicative language teaching (CLT) management with word games activities, including vocabulary games. Overall satisfaction was at a high level (X̅ = 4.38, S.D. = 0.52).en
dc.description.abstract          การจัดกิจกรรมการสอนภาษาเพื่อการสื่อสาร CLT ประกอบเกมคำศัพท์ เพื่อส่งเสริมทักษะการพูดภาษาอังกฤษ ของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 เป็นการจัดกิจกรรมการเรียนที่มุ่งเน้นให้ผู้เรียนสามารถการพัฒนาทักษะการพูดภาษาอังกฤษ ควบคู่กับการเรียนรู้ภายในห้องเรียนโดยผู้สอนได้จัดกิจกรรมการเรียนรู้ภาษาเพื่อการสื่อสาร CLT ประกอบเกมคำศัพท์ เพื่อให้ผู้เรียนได้เรียนรู้อย่างเหมาะสม ผ่านกิจกรรมที่ผู้เรียนสามารถได้สื่อสาร แสดงออก และเรียนรู้คำศัพท์โดยมีผู้สอนเป็นผู้ควบคุมสถานณการณ์และกิจกรรมในห้องเรียน ซึ่งผู้เรียนสามารถนำความรู้และทักษะที่ได้มาให้ในชีวิตประจำวัน การวิจัยครั้งนี้มีจุดมุ่งหมาย 3 ประการ คือ 1) เพื่อศึกษาประสิทธิภาพของแผนการจัดกิจกรรมการสอนภาษาเพื่อการสื่อสาร CLTประกอบเกมคำศัพท์ ของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 ตามเกณฑ์ 75/75 2) เพื่อเปรียบเทียบทักษะการพูดภาษาอังกฤษของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 ระหว่างก่อนและหลังได้รับการจัดกิจกรรมการเรียนภาษาเพื่อการสื่อสาร CLT ประกอบเกมคำศัพท์ 3) เพื่อศึกษาความพึงพอใจของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 หลังจากได้รับการจัดกิจกรรมการเรียนภาษาเพื่อการสื่อสาร CLT ประกอบเกมคำศัพท์ กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาค้นคว้าครั้งนี้ ได้แก่ นักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6/1 ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2565 โรงเรียนสาธิตมหาวิทยาลัยราชภัฏมหาสารคาม สังกัดสำนักงานคณะกรรมการการอุดมศึกษา จำนวน 30  คน ที่ได้มาจากการสุ่มแบบกลุ่ม (Cluster Random Sampling) เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาค้นคว้ามี 3 ชนิดได้แก่ 1) เครื่องมือที่ใช้ในการจัดกิจกรรมการเรียนการสอน คือ 1.1) แผนการจัดการเรียนเรียนรู้ด้วยกิจกรรมการเรียนรู้ภาษาเพื่อการสื่อสาร CLT ประกอบเกมคำศัพท์ จำนวน 12 แผน แผนละ 1 ชั่วโมง รวม 12 ชั่วโมง 1.2) เกมคําศัพท์ภาษาอังกฤษ 2) แบบทดสอบวัดทักษะการพูดภาษาอังกฤษ เป็นแบบวัดภาคปฏิบัติ โดยเป็นแบบทดสอบปากเปล่า ชนิด Rubric Score จำนวน จำนวน 20 ข้อ 20 คะแนนน 3) แบบประเมินความพึงพอใจต่อการจัดกิจกรรมการสอนภาษาเพื่อการสื่อสาร CLT ประกอบเกมคำศัพท์ เป็นแบบมาตราส่วนประมาณค่า (Rating Scale) 5 ระดับ            ผลการวิจัยพบว่า 1) แผนการพัฒนากิจกรรมการเรียนรู้ภาษาเพื่อการสื่อสาร CLT ประกอบเกมคำศัพท์ เพื่อส่งเสริมทักษะการพูดภาษาอังกฤษ ของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 มีประสิทธิภาพเท่ากับ 83.61/77.50 ซึ่งเป็นไปตามเกณฑ์ที่กําหนด 2) นักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 ที่ได้รับการจัดกิจกรรมการสอน โดยใช้แผนการพัฒนากิจกรรมการเรียนรู้ภาษาเพื่อการสื่อสาร CLT ประกอบเกมคำศัพท์ เพื่อส่งเสริมทักษะการพูดภาษาอังกฤษ มีทักษะการพูดภาษาอังกฤษหลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียน อย่างมีนัยสําคัญ ทางสถิติที่ระดับ .01  3) ความพึงพอใจของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 หลังจากได้รับการจัดกิจกรรมการเรียนภาษาเพื่อการสื่อสาร CLT ประกอบเกมคำศัพท์ มีความพึงพอใจโดยรวมอยู่ในระดับมาก (X ̅= 4.38, S.D. = 0.52)th
dc.language.isoth
dc.publisherMahasarakham University
dc.rightsMahasarakham University
dc.subjectการจัดกิจกรรมการเรียนรู้ภาษาเพื่อการสื่อสาร CLT, เกมคำศัพท์, ทักษะการพูดภาษาอังกฤษ, ความพึงพอใจต่อกิจกรรมการเรียนรู้ภาษาเพื่อการสื่อสาร CLT ประกอบเกมคำศัพท์th
dc.subjectThe Communicative Language Teaching (CLT)en
dc.subjectWord gamesen
dc.subjectEnglish speaking skillsen
dc.subjectSatisfaction with language learning activities for the communicative language Teaching (CLT) with word gamesen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.subject.classificationEducationen
dc.titleCommunicative Language Teaching (CLT) Management with Word games to Promote English Speaking skills for the Sixth Grade Studentsen
dc.titleการจัดกิจกรรมการสอนภาษาเพื่อการสื่อสาร CLT ประกอบเกมคำศัพท์ เพื่อส่งเสริมทักษะการพูดภาษาอังกฤษ ของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6th
dc.typeThesisen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
dc.contributor.coadvisorThanadol Phuseeriten
dc.contributor.coadvisorธนดล ภูสีฤทธิ์th
dc.contributor.emailadvisorthanadol.p@msu.ac.th
dc.contributor.emailcoadvisorthanadol.p@msu.ac.th
dc.description.degreenameMaster of Education (M.Ed.)en
dc.description.degreenameการศึกษามหาบัณฑิต (กศ.ม.)th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineCurriculum and Instructionen
dc.description.degreedisciplineภาควิชาหลักสูตรและการสอนth
Appears in Collections:The Faculty of Education

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
64010552009.pdf2.99 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.